Asunnon hakijalle

Kuopion Vanhustenkotiyhdistyksen vuokrataloja ovat

• Melankatu 15
  • Untamonkatu 3
  • Untamonkatu 5 (Mäntykoti)
  • Mailatie 3
  • Sammakkolammentie 10

Täyttäkää sähköinen asuntohakemus netissä. Tulostettavan hakemuksen voitte palauttaa toimistollemme. Voitte myös tulostaa hakuohjeen oheisesta linkistä Hakuohje 2023.

Liittäkää hakemukseen kaikilta huoneistoon muuttavilta henkilöiltä:

• kopio esitäytetystä veroilmoituksesta
  • todistus bruttotuloista kuluvalta vuodelta.

Vuokra-asunnot toimintakeskusten yhteydessä

Osa asunnoista sijaitsee toimintakeskusten yhteydessä.

• Untamonkatu 5 Mäntylä
  • Siikaniemenkatu 6 Alava
  • Pyörönkaari 28 Pyörö
  • Maljalahdenkatu 7 Suokatu.

Toimimme taloissa vuokranantajana. Kotihoidon ja toimintakeskusten toiminnan tuottaa
Pohjois-Savon hyvinvointialue.

Mikäli haluatte vuokrata asunnon palvelutalosta, täyttäkää sähköinen asuntohakemus netissä. Tulostettavan hakemuksen voitte palauttaa toimistollemme. Voitte myös tulostaa tämän hakuohjeen.

Liittäkää hakemukseen kaikilta huoneistoon muuttavilta henkilöiltä:

• Kotihoidon suositus palvelutaloon
  • kopio esitäytetystä veroilmoituksesta
  • todistus bruttotuloista kuluvalta vuodelta.

Suositusta voi kysyä Pohjois-Savon hyvinvointialue, Ikääntyneiden palvelut puh. +358 172734100, ikakeskus@pshyvinvointialue.fi tai oman asuinalueen kotihoidon palveluesimieheltä tai kotisairaanhoitajalta.

Asukasvalinta

Valintaan vaikuttavat asunnon tarpeen lisäksi tulot ja varallisuus Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen (ARA) ohjeiden mukaisesti. Asukasvalinnat tekee Kuopion Vanhustenkotiyhdistys ry. Asunnot ovat tarkoitettu kuopiolaisille senioreille (vanhuuseläkeläiset).

Hakemus on voimassa 6 kuukautta. Tarvittaessa voitte uusia haun puhelimitse, sähköpostilla tai käymällä toimistolla.

Asumisoikeusasunnot

ASOasunnot Kuopion Seniorit Oy on Kuopion Vanhustenkotiyhdistys ry:n kokonaan omistama yhtiö.

Asumisoikeustalo Sammakkolammentie 8 sijaitsee Puijonlaaksossa ostoskeskuksen vieressä.

Kun haette asukkaaksi, tarvitsette jonotusnumeron. Numeron saa toimistoltamme puhelimitse, sähköpostilla, käymällä paikan päällä tai täyttämällä sähköinen asuntohakemus netissä.
Jonotusnumeron saanti edellyttää, että olette täyttänyt 65 vuotta. Mikäli hakijana on pariskunta, tulee toisen olla täyttänyt 65 vuotta.

Vapautuvia asuntoja tarjotaan jonotusjärjestyksessä. Asukasvalinnassa ei ole varallisuus-, tulo- tai paikkakuntarajoituksia.

Maksatte asunnosta ASO-maksua 15 % asunnon hankintahinnasta ja kuukausittaista käyttövastiketta.